A nyerő négyes
Az Audi A4 és az A4 Avant új nemzedéke a technológia és esztétikum izgalmas ötvözete. Az összes technológiai fejlesztés középpontjában a menetellenállások (légellenállás, súrlódások, gördülő ellenállások) csökkentése állt.
4,73 méteres hosszával és 2,82 méteres tengelytávjával az új Audi A4 és A4 Avant magabiztosan fekszik az úton. Az autó elején és hátulján futó vízszintes vonal a jármű szélességét hangsúlyozza. Az összefutó élekkel kialakított áramvonalas karosszéria a márka sportos eleganciáját jelzi. Az új „Singleframe” hűtőrács széles és alacsony, az extrafelszerelésként választható LED- és mátrix-LED technikájú fényszórók (dinamikus irányjelzővel együtt) pedig a modell vizuális márkavédjegyei. Az A4 Sedan rendelkezik kategóriájában a legkiválóbb légellenállási tényezővel, 0,23-as értékkel.Az előd modellhez képest az autó méretei megnövekedtek, tömege mégis jelentősen, a beépített motortól függően akár 120 kilogrammal is kevesebb lehet.
Az új A4 Avant csomagtartója alaphelyzetben 505 literes, ami a prémiummodellek között a legnagyobb ebben a méretkategóriában. Ha azonban a hátsó üléseket is lehajtjuk és a tetőig pakolunk, összesen 1 510 literes raktér áll rendelkezésre. Az elektromos mozgatású csomagtérroló és az elektromosan nyitható és zárható csomagtérajtó az alapfelszereltség része. Választható extraként mozgásérzékelő szenzor vezérelte elektromosan nyitható és zárható csomagtérajtó is rendelkezésre áll.
A két új modellt számtalan okos technikával szerelték fel, amelyek használata az új Audi MMI kijelző és kezelési koncepciójának segítségével még könnyebbé válik. Az új A4-es technikai arzenáljának legérdekesebb elemei az Audi virtual cockpit, az Audi Matrix-LED fényszórók, az okostelefon csatlakoztatás, a térhangzású Bang & Olufsen Sound System, az Audi phone box mobiltelefon-tartó vezeték nélküli töltési lehetőséggel, a Head-up kijelző, az új vezetői segédrendszerek, valamint az Audi connect szolgáltatásai.
Az extrafelszerelésként rendelhető Audi virtual cockpit egy teljes egészében digitális műszeregység, amely 12,3 col képátlójú LCD kijelzővel rendelkezik. Ezen a legfontosabb információk rendkívül részletgazdagon és igen kifinomult hatásokkal fényes, nagy felbontású grafika segítségével jeleníthetők meg.



Erőteljes hathengeres és négyhengeres erőforrások
Az új Audi A4 és A4 Avant hétféle motorral kerül a márkakereskedőkhöz, ebből három TFSI és négy TDI. Teljesítményük jelentős mértékben megnövekedett, 110 kW-tól (150 LE) 200 kW-ig (272 LE) terjed, ugyanakkor üzemanyag-fogyasztásuk akár 21 százalékkal csökkent.
Az Audi A4 a benzinmotorok világában szenzációs újítással jelentkezik: A 140 kW-os (190 LE) 2.0 TFSI ultra égésterében teljesen új égési folyamatot alkalmaznak, ami a különösen nagy hatásfok mellett azt is lehetővé teszi, hogy az átlagos üzemanyag-fogyasztás száz kilométeren mindössze 4,8 literre adódjon miközben CO2-kibocsátása csupán 109 g/km; az Avant modell megfelelő értékei 5,0 l/100 km és 114 g/km CO2. A modell életciklusa alatt egy g-tron változat is érkezik, amely földgázt, vagy a fenntartható módon termelt Audi e-gázt használja majd üzemanyagként.

S tronic, tiptronic és manuális váltó
Az új Audi A4 és A4 Avant hajtásláncát valamint futóműveit teljes egészében újrafejlesztették. A 6 fokozatú manuális váltót, a 7 fokozatú S tronic váltót (ami most már elsőkerék-hajtás esetén is rendelkezésre áll) valamint a 8 fokozatú tiptronic váltót áttervezték; az automatikus sebességváltók ma már üzemanyag-megtakarítást jelentő szabadonfutásra is képesek. Az elsőkerék-hajtás és az összkerékhajtás munkáját a minden hajtott kerékre külön ható forgatónyomaték-vezérlés egészíti ki. Az Audi 2016 elejétől a legerősebb TDI motorhoz extrafelszerelésként sport differenciálművet is kínál a hátsó tengelyen.
Az Audi A4 valamint az A4 Avant vezetői segédrendszereivel új mércét állít fel kategóriájában. Előrelátó gazdaságossági asszisztens segíti a vezetőket, hogy üzemanyagot takarítsanak meg, az Audi active lane assist pedig segít, hogy az igénybevett forgalmi sáv tartásában, míg a Stop&Go funkcióval és közlekedési torlódás asszisztenssel kiegészített adaptív cruise control megkönnyíti a vezetést az araszoló forgalomban. A közlekedési torlódás asszisztens egyik különlegessége a vezérlése. Számos paramétert figyelembe vesz, például az útburkolati jeleket vagy az elöl haladó forgalmat. További, a vezetésbiztonságot segítő fontos innovációk a parkoló-asszisztens, a keresztirányú forgalom asszisztens, a hátsó parkolássegítő rendszer, az ütközés elkerülő asszisztens, bekanyarodási asszisztens valamint az Audi pre sense rendszere, valamint a Közlekedési táblák kameraalapú felismerése is elérhető.
A két új Audi A4 modell 2015 őszétől lesz kapható a márkakereskedőknél. Alapfelszereltségük még elődeiknél és gazdagabb és átfogóbb. Többek között Xenon-fényszórók, kulcs nélküli indítás, Bluetooth-csatlakozás, Audi drive select (140 kW/190 LE felett) valamint a 7 colos képátlójú, színes MMI kijelző tartozik ide.